01/07/2013

Längtar efter Pet Shop Boys

Snart, snart - om ungefär två veckor - släpps Pet Shop Boys nya album Electric och jag längtar redan nu. Efter att ha tillbringat drygt tio år i tron att duons glada dagar var över och förbi tände jag till rejält på nytt för fyra år sedan.

Yes var en så briljant liten karamell som tryckte på alla de rätta knapparna hos Tobson. PSB:s näst bästa skiva efter klassiska Very om man frågar mig.

Också förra årets Elysium träffade rätt hos mig, vilket får mig att känna mig ganska hardcore med ens. Tror inte jag läste en enda recension som gjorde tumme upp. Jag hör ju också att där inte finns några hitsinglar men där finns en annan egenskap jag går igång på.

Jag gillar verkligen när artister gör helgjutna album som känns som fungerande helheter istället för att bara kasta ihop ett antal låtar och tycka att man gjort en skiva.

Helt ärligt har jag väl inte gått i brygga över någon av de två smakprov jag hört från Electric, men jag hoppas ändå på ännu en platta som hänger ihop. Som har en början, ett slut och en tankebana däremellan.

Om två veckor vet jag.

Copyright: x2 / Pet Shop Boys

No comments:

Post a Comment